مطالب مشابه

10 ديدگاه

  1. 1

    Farnaz

    سلام؛ برای تعهد های ساده اما مهم(مثلا تعهد به صوری بودن ازدواج) بین دو فرد جهت محکم کاری باید چه کرد و اینکه اگر این تعهدات بین دو فرد کاملا خصوصی باشند میتوان تعهد نامه را به صورت خصوصی بین دو فرد نگه داشت یا نه؟
    و اینکه در صورت شکستن عهد از طرف یکی از طرفین، تعهد نامه‌ای که ثبت رسمی نشده است چقدر در دادگاه سندیت دارد!؟

    پاسخ
    1. 1.1

      فاطمه موسوی آرا

      سلام. به طور کلی تعهدات عادی ( غیر رسمی) در صورت اثبات وجود تعهد، معتبر و قابل استناد در محاکم هستند. اما در خصوص تعهد به صوری بودن ازدواج پیشنهاد می کنم چنانچه زوجه ( خانم) هستید حتما از زوج ( آقا) به صورت رسمی و محضری وکالت در طلاق داشته باشید در غیر اینصورت تعهدی که فرمودید هیچ اعتباری ندارد.

      پاسخ
  2. 2

    مهسم

    سلام من قراره جایی ضامن خواهرم بشم و تعهد محضری بدهم آیا میتونم تعهد غیر رسمی و خصوصی بین خودمون بگیرم که چنانچه برای ضماتی کردم مشکلی پیش اومد و خسارتی متوجه من شد بتونم ازش اعاده خسارت کنم؟؟ آیا معتبر هست؟

    پاسخ
    1. 2.1

      فاطمه موسوی آرا

      سلام. بله معتبر است منتها مهمه که این تعهدنامه به چه شکلی و با چه مفادی تنظیم بشه.

      پاسخ
  3. 3

    امین

    باسلام، خرید مغازه ای از یک فروشنده که فقط سند شهرداری دارد؛ قرار است انجام بگیرد با این شرط که بنگاهی می گوید من تعهد کتبی با مهر و امضاء بنگاه به تو می دهم که برایت سند تک برگ از اداره ثبت اسناد و املاک بگیرم. ولی زمان مشخص نمی کنم. لطفا چنانچه امکان دارد برای من خریدار متن تعهدنامه درست را بنویسید. آیا این تعهدنامه بنگاه معتبر است؟ متشکرم

    پاسخ
    1. 3.1

      فاطمه موسوی آرا

      سلام. پیشنهاد میکنم تهیه و تنظیم سند رسمی به نام شما بر عهده خود فروشنده باشد و برای این تعهد ضمانت اجرا پیش بینی کنید در هر حال چنانچه نیاز به تنظیم قرارداد بیع دارید حتما تمام جزئیات معامله را حضورا در اختیار وکیل قرارداد دهید تا یک قرارداد کامل و جامع تنظیم کنند طوری که منافع هر دو طرف حفظ شود.

      پاسخ
  4. 4

    رامین

    با سلام. میخواستم بدونم آیا میشه برای طلاق توافقی در دفتر ثبت اسناد تعهد نامه رسمی امضا کرد؟ و اینکه در صورت پشیمانی و استنکاف هر یک از طرفین به انجام تعهدش آیا چنین سندی در دادگاه خانواده میتونه مورد استناد قرار بگیره؟(برای مثال زوجه , زوج رو وادار به انجام تعهدات مالی مندرج در تعهد نامه بکنه؟)

    پاسخ
    1. 4.1

      فاطمه موسوی آرا

      سلام. مطابق با ماده 6 از قانون آیین دادرسی مدنی چنین توافقی صحیح است اما چنانجه متعهد به تعهد خود عمل ننماید دادگاه نمی تواند ایشان را به اعطای وکالت ملزم نماید مگر آنکه در تعهدنامه ضمانت اجرای سنگینی پیش بینی شود که بتوان به واسطه آن متعهد را به انجام تعهد وا داشت که البته این امر در صلاحیت دادگاه خانواده نمی باشد.

      پاسخ
  5. 5

    فرزانه

    با سلام . بدلیل تهدید و فحاشی و کتک کاری یک نوجوان ۱۳ ساله علیه پسرم در کلانتری شکایت نامه تنظیم کرده و به دادسرا معرفی شدیم . به ما گفته شد شکایتمان برای رفع و رجوع به کلانتری ارجاع خواهد شد آیا در کلانتری میتوانم تقاضای ترک تعقیب کنم ؟ و اصولا ضمانت اجرایی تعهد ولی این بچه در کلانتری چیست؟

    پاسخ
    1. 5.1

      فاطمه موسوی آرا

      سلام. چون جرایم انجام شده جز جرایم قابل گذشت هست می توانید اعلام رضایت کنید در این صورت کلانتری پرونده را برای صدور قرار مقتضی به دادسرا می فرستد. هیچ ضمانت اجرایی نمی توانید از ولی کودک اخذ کنید.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به فاطمه موسوی آرا می باشد. | طراحی و اجرا: رضا احمدآبادی