ممانعت از حق

پاسخ داده شده
1
0

سلام. والده بنده که حدود 90 سال دارند تقریبا شش سال پیش طی صورتجلسه ای زمینی را بهمراه ملک مسکونی بین فرزندان ذکور واناث واگذار نمود(سند عادی) ولی اخیرا طی اصرار یکی از فرزندان اناث با انتخاب وکیل طبق اظهار نامه و دادخواست ارائه شده خواستار رجوع از هبه شد ودادگاه با وجود مدارک مستند ومتقن واقرار بر قبض مال موهوبه رجوع از هبه از فرزندان را مستند به ماده 803قانون مدنی مردود اعلام و دادگاه تجدید نظر آنرا تایید و رای قطعی صادر نمود. در آخرین سرکشی به ملک مسکونی مشاهده شد که درب ورودی به زمین موصوف و همچنین دربهای ورودی خانه مسکونی که قدیمی می باشد مغزی درب ها تعویض و عملا ورود به خانه مسکونی مقدور نمی باشد و ممانعت از حق شدند وحتی روی دیوار بدون اجازه دوربین مدار بسته نصب نمودند.
حال که هبه نامه تنظیمی توسط دادگاه مورد تایید قرار گرفته ورای قطعی صادر شده است آیا این موضوع به منزله اثبات مالکیت وسبق تصرف تلقی می گردد تا بتوان شکایت کیفری ممانعت از حق را طرح نمود؟ .در این صورت آیا دادگاه علاوه بر رفع تصرف ممانعت از حق برای مادر مجازات ممانعت از حق صادر خواهد کرد. ضمنا در این منزل از قبل بخشی از وسایل منزل متعلق به مادر وجود دارد که تاکنون نسبت به تخلیه آن اقدام نکرده است. با تشکر.

  • یوسف پرسیده شده 3 سال پیش
  • آخرین ویرایش 2 سال پیش
بهترین پاسخ
0
0

با سلام. پیشنهاد می کنم مطابق با ماده 62 قانون احکام دائمی توسعه کشور دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی طرح کنید ضمن اینکه با توجه به عدم سبق تصرف در دعوای ممانعت از حق در نهایت دادگاه می بایست نظر قطعی خود مبنی بر اینکه موضوع مطروحه ممانعت از حق  تلقی می شود یا خیر را اعلام نماید. بدیهی است استفاده از وکیل متخصص و نحوه دفاع ایشان در صدور رای به نفع شما موثر خواهد بود.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
ارسال پست توسط میهمان یا
نام*
ایمیل*
وبسایت

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به فاطمه موسوی آرا می باشد. | طراحی و اجرا: رضا احمدآبادی